Ce s-a întâmplat ?
Vineri, 25 august, agențiile internaționale de presă au relatat un nou capitol în cazul Volkswagen: un fost inginer, James Robert Liang (63 ani), a fost condamnat de un tribunal federal american la 40 de luni de închisoare și la plata unei amenzi de 200.000 dolari pentru rolul jucat în scandalul "dieselgate". Liang și-a recunoscut vina anul trecut și a colaborat cu autoritățile, fiind unul dintre cei doi angajați ai VW care au procedat în acest mod. Procurorii au declarat că Liang era conștient de faptul că VW a programat software-ul pentru a înșela regulile privind emisiile din S.U.A. pe aproape 600.000 de vehicule diesel. Avocatul său a declarat că nu este "lacom sau imoral", ci a urmat ordine pentru a-și păstra slujba și a-și susține familia. Avocatul său a subliniat că Liang a colaborat cu autoritățile și datorită acestuia, au putut fi puși sub acuzare alți membri ai conducerii companiei, printre care Olivier Schmidt (șeful Volkswagen responsabil de mediu și inginerie în Michigan, SUA – acesta a recunoscut faptele și urmează să fie condamnat în Decembrie pentru o sentință de 7 ani cu executare). Alte persoane din managementul companiei au fost găsite vinovate, atât în Germania cât și în SUA. Martin Winterkorn, CEO-ului grupului, și-a dat demisia la câteva zile după declanșarea scandalului. El susține încă de la începutul scandalului că nu știa despre toate acestea, Winterkorn fiind anchetat ca suspect în momentul de față. Volkswagen a recunoscut în martie că între 2006 și 2015, mașinile produse de aceștia au fost vândute cu softuri programate să controleze emisiile în timpul testelor de emisii și să se dezactiveze atunci când mașina este pe șosea. Anchetatorii au stabilit că autovehiculele au depășit cu de 40 de ori mai mult limita legală de poluare. Compania a folosit această practică ani la rând, 11 milioane de vehicule vândute de firmă fiind echipate cu acest software la nivel global. Ancheta încă nu s-a finalizat, dar se așteaptă ca totalul costurilor să treacă de $20 de miliarde. Săptămâna problemelor de integritate Cazul acesta nu este singular. Săptămâna aceasta au mai avut loc 3 cazuri asemănătoare:
Concluzia Chiar dacă nu face parte din managementul unei companii, fiecare angajat este responsabil pentru deciziile sale, mai ales când acestea pot crea un prejudiciu. Dacă ești pus în situația de a acționa într-un mod ilegal sau imoral, la sugestia sau presiunea conducerii, există modalități de a semnala această situație. Tot mai multe companii, inclusiv din România, încep să își dezvolte mecanisme de raportare anonimă a acestor cazuri, pentru a evita situațiile dificile ce pot afecta angajații, clienții, valoarea companiei și reputația acesteia. Integritatea unei companii depinde de fiecare dintre angajații săi, de aceea este foarte important ca managementul să investească în programe de pregătire a acestora pentru a încuraja prevenția, identificarea și raportarea situațiilor cu potențial de risc pentru toate părțile implicate. Profitul prin orice mijloace nu mai este de mult la modă, cazul VW fiind doar unul dintre multele exemple. Nu este deloc complicat și niciodată prea devreme să investești în măsuri pentru a asigura integritatea afacerii tale. |
Archives
July 2022
Categories |